Enkle proteinrundstykker

Jeg er så glad i å teste nye oppskrifter og får stadig nye idéer fra mine bloggkollegaer. Det er så gøy for da får jeg testet ting jeg aldri selv har tenkt på. Forrige gang var det Marias sine sunne sjokoladekjeks jeg delte med dere.

I dag har fått låne oppskriften på Camilla aka Treningsfrue sine herlige proteinrundstykker. De lages enkelt av cottage cheese, havregryn, egg, salt og bakepulver – og det er det! De skal heller ikke heves, noe som er fantastisk om morningene. Enklere rundstykker skal du lete lenger!

Jeg er positivt overrasket over hvor luftige, saftige og smakfulle disse cottage cheese rundstykkene ble. Disse kan virkelig anbefales! De minner litt om scones synes jeg, bare at disse er mye mer næringsrike. Proppfulle av proteiner er disse en super frokost.

DSC06932

Du trenger en stavmikser eller lignende for å lage disse rundstykkene. Oppskriften gir 8-10 stk.

Proteinrundstykker: 

  • 300 g cottage cheese
  • 250 g havregryn
  • 2 egg
  • en klype salt
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ss solsikkekjerner (kan sløyfes)

Ha cottage cheese, havregryn, egg, solsikkekjerner og salt i en bolle. Mos med en stavmikser til en jevn masse. Du må ikke få ut alle cottage cheese klumpene, men få røra jevn og fin. Ha tilslutt i bakepulver og eventuelt solsikkekjerner.

Bruk to skjeer, form til omtrent like store rundstykker og plasser på stekebrett med bakepapir. Stek midt i ovnen på 210 grader varmluft i 10-12 minutter, til de er gyllen på toppen.

Server med masse godt pålegg og du har en herlig frokost. Rundstykkene smaker best når de er helt ferske og nystekte. De kan fint fryses ned.

DSC06945

Tusen takk til Camilla for en supergode oppskrift! Sjekk ut bloggen hennes HER for mer inspirasjon og ikke minst masse gode treningstips :-)

Ønsker dere alle en fin uke videre!

-Thea

//Alle foto i dette innlegget er tatt av Camilla/Treningsfrue.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *